CUPRA on Suomen Padelliiton ja Finnish Padel Tourin uusi pääyhteistyökumppani

Kuvassa vasemmalta Padelliiton kumppanuus- ja markkinointipäällikkö Mika Virmalainen, K-Auton markkinointipäällikkö Jaakko Arho sekä Padelliiton puheenjohtaja Janne Jukarainen.
Kuva Jonas Tana & Juha Hirsimäki /Suomen Padelliitto

  • CUPRA on Suomen Padelliiton ja Finnish Padel Tourin uusi pääyhteistyökumppani
  • Tammikuussa käynnistyvä CUPRA Finnish Padel Tour tarjoaa jännittävää urheiluviihdettä niin paikan päällä kuin kotikatsomoissa, sillä kaikki osakilpailut lähetetään suorana IS-TV:ssä
  • CUPRAn ja Suomen Padelliiton yhteistyö kattaa myös juniorien kilpatoiminnan – CUPRA Junior Team Finland on yksi Padelliiton tulevaisuuden kärkihankkeista

CUPRA on Suomen Padelliiton ja Finnish Padel Tourin uusi pääyhteistyökumppani.

Sopimus on kaksivuotinen ja kattaa vuodet 2022–2023.

Kumppanuuden myötä CUPRA tukee lajin näkyvyyden kasvattamista ja edistää padelin kehitystä Suomessa. Tammikuussa käynnistyvä CUPRA Finnish Padel Tour tarjoaa jännittävää urheiluviihdettä kymmenen osakilpailun verran. Lisäksi CUPRA on mukana aikuisten maajoukkueen toiminnassa sekä tukemassa junioritoimintaa. Ensi keväänä perustettava CUPRA Junior Team Finland on yksi Padelliiton tulevaisuuden kärkihankkeista.

CUPRAa ja padelia yhdistää nopea kasvu ja dynaamisuus

CUPRA on barcelonalainen, dynaaminen ja ainutlaatuinen brändi autoalalla. Brändin juuret tulevat autourheilusta – CUPRA-malleissa on paljon tunnetta. Nämä ominaisuudet yhdistävät myös CUPRAa ja padelia.

Padel on kansainvälisesti tärkeä laji espanjalaiselle haastaja-autobrändille. CUPRA onkin lajin merkittävä tukija sekä muun muassa kansainvälisen World Padel Tourin ja kansainvälisen Padelliiton (FIP) pääyhteistyökumppani.

Markkinointipäällikkö Jaakko Arho CUPRAa maahantuovalta K-Autolta iloitsee, kun brändi pääsee mukaan nostamaan suomalaista kilpapadelia uudelle tasolle.

”Padel on valtavan suosittu laji CUPRAn kotimaassa Espanjassa, ja maailman parhaat kilpapelaajat tulevat tällä hetkellä Espanjasta. Olemme ylpeitä saadessamme edistää hienon urheilulajin kasvua ja kehittymistä huipputasolle myös Suomessa. CUPRA on nuori brändi, joten tämä on meille mahdollisuus kasvaa yhdessä padelin kanssa ja rakentaa samalla autoilun sähköistä tulevaisuutta.”

Padelin suosio on ilmiömäisessä kasvussa. Harrastajamäärissä se on maailman nopeimmin kasvava urheilulaji, mutta myös kilpapelaamisen suosio kasvaa kohisten. Suomeenkin on jo saatu ensimmäiset täysipäiväiset padelammattilaiset, kertoo Suomen Padelliiton kumppanuus- ja markkinointipäällikkö Mika Virmalainen.

”On mahtavaa, että olemme saaneet kumppaniksemme brändin, jolla on vahva halu panostaa padelin kehittämiseen ja kasvattamiseen. CUPRA tunnetaankin ympäri Eurooppaa padelin vahvana tukijana valtavien markkinointiponnistustensa ansiosta.”

Padel on maailman nopeimmin kasvava urheilulaji, ja myös kilpapelaamisen suosio kasvaa kohisten. Mallia näyttävät Saana Saarteinen ja Ella Sillanpää. Kuva Jonas Tana & Juha Hirsimäki/Suomen Padelliitto.

CUPRA Finnish Padel Tour tuo viihdyttävän lajin myös kotisohville

CUPRA Finnish Padel Tour sisältää kymmenen osakilpailua, joissa ratkotaan myös Suomen mestaruudet. CUPRAn panostusten ansiosta tourista tulee näkyvämpi ja viihdyttävämpi kuin koskaan.

CUPRA Finnish Padel Touria voi seurata niin paikan päällä kuin kotikatsomoissa, sillä kaikki osakilpailut lähetetään suorana IS-TV:ssä. Ottelutallenteet ovat katsottavissa jälkikäteen niin Ruutu Urheilusta kuin kiertueen YouTube-kanavalta.

”CUPRA Finnish Padel Tour on Suomen Padelliiton kruununjalokivi, ehkä vielä vähän hiomaton, mutta uudistusten kautta haluamme, että padelista tietävät muutkin kuin itse harrastajat”, Virmalainen kertoo.

”Tavoitteemme on kehittää yhdessä paikallisten seurojen kanssa tulevasta Tourista äärimmäisen kiinnostava tapahtuma. Nostamme esiin myös yksittäisiä pelaajia tarinoineen, mikä varmasti kiinnostaa yleisöä korkeatasoisten pelien lisäksi. Tähän kilpailujen livestriimaus antaakin todella hyvän alustan.”

Myös K-Auton Arho odottaa innolla Tourin alkamista. ”Padel on ehdottomasti seuraamisen arvoinen laji. Peli on nopeaa ja viihdyttävää, niin paikan päällä katsottuna kuin livestriimiä seuraamalla.”

Finnish Padel Tourilla pelaavat muun muassa Ella Sillanpää, Saana Saarteinen, Max Sjövall ja Joni Luolamaa. Kuva Jonas Tana & Juha Hirsimäki/Suomen Padelliitto.

Lisätietoja:

Jaakko Arho, markkinointipäällikkö, K Auto Oy | CUPRA, jaakko.arho@k-auto.fi , puh.

050 390 5235

Mika Virmalainen, kumppanuus- ja markkinointipäällikkö, Suomen Padelliitto, mika.virmalainen@padel.fi, puh. 050 5521477

Finnish Padel Tourin kotisivut

CUPRA on poikkeuksellinen haastaja-brändi, jonka perustana ovat huomiota herättävä muotoilu ja suorituskyky. CUPRA eriytettiin SEATista omaksi merkikseen vuonna 2018 ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa (Barcelona). CUPRAn mallistoon kuuluvat CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer, CUPRA Ateca ja CUPRA Formentor sekä täyssähköauto CUPRA Born. Vuonna 2024 lanseerataan jälleen uusi täyssähköinen malli CUPRA Tavascan. Kansainvälisesti CUPRA toimii FC Barcelona -jalkapallojoukkueen auto- ja liikkuvuuspartnerina sekä World Padel Tour pääyhteistyökumppanina. CUPRA-heimon edustustiimiin kuuluvat mm. jalkapalloilijat Marc ter Stegen ja Ansu Fati, Hollywood-näyttelijä Daniel Brühl ja ruotsalainen kilpakuljettaja Mattias Ekström sekä kahdeksan padelpelaajaa maailmanlistan kärkisijoilta.Tammi-marraskuussa 2021 Suomessa on rekisteröity 256 kappaletta CUPRA-brändin autoja, joista yli 53 % oli ladattavia hybridimalleja (136 kpl). Suomessa CUPRA-asiakkaita palvelee yhdeksän jälleenmyyjää ja 29 valtuutettua merkkihuoltoa. CUPRA on osa K Auto Oy:tä ja Keskoa.