Tiedote: Maajoukkueet / Valintakriteerit 2019

Euroopan mestaruuskilpailut (miehet/naiset)

Kansainvälinen Padelliitto (IPF) järjestää Euroopan mestaruuskilpailut 4. -10.11.  Suomi hakee suoraa kisapaikkaa sekä miesten että naisten kilpailuihin. Mikäli kuitenkin yli 16 maata ilmoittaa kiinnostuksensa, järjestetään lisäksi EM-karsinnat kyseisen luokan (miehet/naiset) osalta. IPF infoaa jäsenmaitaan tarkemmin lähiaikoina.

Senioreiden Euroopan mestaruuskilpailut (miehet/naiset)

Euroopan Padelliitto (EPA) järjestää senioreiden Euroopan mestaruuskilpailut Cordobassa (Espanja) 28.10.- 3.11.2019. EPA infoaa ikäluokista tarkemmin lähiaikoina

Valintakriteerit Suomen Padel-maajoukkueisiin vuodelle 2019:

• Henkilö on Suomen kansalainen
  • Hänellä on voimassa oleva Suomen Padelliiton kilpailulisenssi
  • Senioripelaajan tulee lisäksi täyttää ikäluokan ikävaatimus kuluvan vuoden aikana.

Maajoukkueisiin valittavien pelaajien tulee lisäksi sitoutua:

• Joukkuepelaamiseen
  • Toimimaan yhteisen joukkuehengen mukaisesti
  • Noudattamaan yhteisesti sovittuja sääntöjä
  • Toimimaan edustusjoukkueilta edellytettävän etiketin mukaisesti
  • Kustantamaan omat matka-,  majoitus- ja ruokailukulut
  • Seniorit sitoutuvat lisäksi ostamaan liiton kautta virallisen yhteistyökumppanin (HEAD) peli-asut

Miesten ja naisten maajoukkuevalinnat:

• Kapteenit (miehet: Max Sjövall, naiset: Inka Kuusniemi ja Mikko Hermans) valitsevat joukkueeseen neljä (4) pelaajaa Padelliiton rankingin (1.6.2019), TOP 10 pelaajan joukosta
  • Valintaan vaikuttavat sekä ranking-pisteet että pelattujen kilpailujen määrä
  • Kapteeneilla on mahdollisuus lisäksi neljään (4) villiin korttiin per joukkue (miehet/naiset)

Miesten ja naisten seniorimaajoukkueiden valinnat:

• Kapteenit (miehet: Mikko Hermans, naiset: Inka Kuusniemi ja Mikko Hermans) valitsevat parhaan mahdollisen joukkueen

Valinta-aikataulut:

Aikataulu perustuu tällä hetkellä käytettävissä olevaan tietoon. Aikataulua päivitetään kunhan kilpailukohtaiset, järjestäjän ilmoittamat ehdottomat takarajat ovat tiedossa. Valinta-aikataulu on siis alustava.

• Miesten ja naisten maajoukkueet, valinnat tehdään 1.6. mennessä ja valittuja pelaajia informoidaan henkilökohtaisesti. Valinnoista liitto tiedottaa ulospäin 7.6.
  • Miesten ja naisten seniorimaajoukkueet, valinnat tehdään 1.6. mennessä ja valittuja pelaajia informoidaan henkilökohtaisesti. Valinnoista liitto tiedottaa ulospäin 7.6.

Muuta:

• Miesten ja naisten maajoukkueille Suomen Padelliitto kustantaa kisavaatetuksen. Muilta osin kaikki maajoukkuetoiminta on täysin oma kustanteista.
  • Suomen Padelliitto on nimennyt Max Sjövallin (ranking #1) ja Juuso Tapanaisen (ranking #2) ehdolle Euroopan joukkueeseen EuroAmerica Padel Cupiin 3.- 7.7.2019. Lopulliset pelaajavalinnat Euroopan joukkueen osalta suorittaa Euroopan joukkueelle nimitettävä kapteeni toukokuun aikana.

Parhain terveisin,

Suomen Padelliitto

Vastaa

Up ↑